Poštovní spořitelna chystá útok na zákazníky konkurentů


Poštovní spořitelna chce od ledna začít masívně přebírat klienty svým konkurentům. Pomoci jí v tom má sesterská Českomoravská stavební spořitelna (ČMSS), která stejně jako Poštovní spořitelna patří do skupiny ČSOB.
Přechod klientů jiných bank k Poštovní spořitelně začne aktivně nabízet od začátku roku síť obchodních zástupců ČMSS. Vyplývá to z plánu spořitelny, který oznámí na začátku příštího roku a který mají HN k dispozici.
Finanční poradci ČMSS (největší stavební spořitelny na českém trhu) se již osvědčili například při prodeji penzijního připojištění. Podle marketingového ředitele stavební spořitelny Rostislava Trávníčka zprostředkovali za prvních devět měsíců roku 56 tisíc smluv v objemu dvou miliard korun. Podobně bodovali i při prodeji investičních fondů ČSOB.
O zákazníky konkurentů se perou i ostatní banky. Třeba Bawag a GE Money Bank k sobě lákají cizí klienty na takzvanou konsolidaci úvěrů. Strategie je jednoduchá: zákazníci sloučí půjčky od různých bank do jedné a inkasují výnosy z úroků i poplatků.
Podobnou taktiku jako ČSOB volí i skupina Komerční banky: její stavební spořitelna Modrá pyramida má v plánu začít během prvního čtvrtletí 2007 s nabídkou spotřebitelských úvěrů, kreditních karet a některých typů pojistek. Podle předsedy představenstva Modré pyramidy André Légera bude služby nabízet přes 1800 obchodníků, činnost firem skupiny se prováže a Komerční bance přibudou noví kmenoví klienti.
Banky spoléhají na to, že pokud bude zákazník některé z dceřiných firem spokojený, využije i další služby, které skupina nabízí.
ČSOB se přesto podle šéfa Pavla Kavánka nástupu konkurentů nebojí. "Jsme velká skupina, složená z relativně menších hráčů, kteří jsou akčnější, rychlí, inovativní. Což je dobré pro odolání ataku i pro útok," řekl Kavánek.