Napomoci tomu má vzdělávací kampaň a "počeštění" pojmů. Zjednodušení terminologie je nejzábavnější. Koho by napadlo, že význam slova portfolio se dá vysvětlit jako šatník nebo diverzifikaci spojit s cestováním.

Jaké hlavní příčiny lidí stojí proti pravidelnému kolektivnímu investování?

Lidé nejsou zvyklí na kolektivní investování. Druhou věcí je, že mají pocit, že tomu nerozumí. Snažíme se v tisku vše vysvětlovat, aby kolektivní investování bylo jednoduchá věc. Když to přeženu, tak kolektivní investování znamená, že se dám s kamarádkou dohromady a koupíme si nějakou akcii (na kterou žádná z nás nemá dost peněz sama) na polovinu. Například každá z nás dá deset a koupíme si jednu akcii za 12 a jednu za 8. Tím zároveň budeme nákup diverzifikovat. Nejlépe se dá tento pojem vysvětlit jako cesta na zahraniční dovolenou. Také nemám peníze a doklady na jednom, ale na různých místech. Kdyby se s některou částí něco stalo, tak stále mám jistotu, že nepřijdu o celou sumu. To je diverzifikace. S tím souvisí i slovo portfolio, které představuje všechno to, co má investor koupené. Když to opět přeženu, portfoliem mohu rozumět i svůj šatník, ve kterém mám triko, kalhoty, sukně a z tohoto oblečení si mohu vyrobit outfit, který budu nosit.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se